Full text: Liberalisierung öffentlicher Dienstleistungen in der EU und Österreich (2)

Studie_________________________________________________________________________________________ Schreiber, Horst (2001): Als würden wir gar nicht existieren: Arbeitsverhältnisse bei Post, Bus und Telekom in Tirol, Innsbruck Fallstudien Deutschland Postdienste Büttner, Rolf (2003): Liberalisierung der Postmärkte und Qualitätsvorgabe der Postuniversaldienstverordnung, PowerPoint-Präsentation Deutsche Post Gewerkschaft (diverse Jahrgänge): Transparent – Zeitschrift der ver.di Telekommunikation, Postdienste, Postbank, www.dpg-hv.de/transparent.html Deutsche Post AG (1997 – 2002): Unternehmensberichte 1997 – 2002, http://investorrelations.dpwn.de/deutsch/download/gb/index.jsp/NSID-investorrelations.dpwn.de- 117a%3A3ed210f1% 3A44c7aaec30b8aa Hentges, Gudrun/Meyer, Malte Henning (2002): Qualitative Interviews SIREN ILO (1998): Structural and regulatory changes and globalization in postal and telecommunications services. The human resources dimension. Report for discussion at the Tripartite Meeting on the Human Resources Dimension of Structural and Regulatory Changes and Globalization in Postal and Telecommunication Services ILO (2002a): Tripartite Meeting on Employment, Employability and Equal Opportunities in the Postal and Telecommunications Services. Report for discussion at the Tripartite Meeting on Employment, Employability and Equal Opportunities in the Postal and Telecommunications Services, Geneva, 13-17 Mai 2002 ILO (2002b): Note on the Proceedings. Tripartite Meeting on Employment, Employability and Equal Opportunities in the Postal and Telecommunications Services Krölls, Albert (ohne Jg.): Die Privatisierung von Post und Bahn – Ein Lehrbeispiel für die Ökonomi- sierung sozialstaatlicher Funktionen, www.lichter-der-grossstadt.de/html-Dokumente/AG4Ref199.htm Naber, Geert (2001): Postmoderne Zeiten – Arbeiten in der Briefsparte der Deutschen Post, www.labournet.de/branchen/dienstleistung/allg/post3.html PLS RAMBOLL Management A/S (2002): Employment Trends in the EU Postal Sector – Final Report, http://europa.eu.int/comm/internal_market/post/doc/studies/employment-report2002_en.pdf Price Waterhouse (1997): Employment Trends in the EU Postal Sector, http://europa.eu.int/comm/internal_market/post/doc/studies/pwc1_en.pdf Regulierungsbehörde für Telekommunikation und Post (1998 – 2002): Jahresberichte 1998 – 2002, www.regtp.de/reg_post/start/fs_07.html Scheurle, Walter (2001): Vom Sondervermögen des Bundes zum Konzern Deutsche Post World Net, www.im.nrw.de/inn/seiten/vm/herne_01/vortraege/scheuerle.pdf ver.di (diverse Jahrgänge): Bewegen – Mitgliederzeitschrift der ver.di, http://62.26.138.173/bewegen/ Zanker, Claus (2001): Privatisation and Liberalisation of the Post and Telecommunication Sector – its Impact on Employees and Trade unions, www.input-consulting.com/download/berlin-pt-eng.pdf Wasserwirtschaft Duchemin, Claude (2000): Competition policy and international labour and social relations (postal and telecommunications services, water, gas, electricity), ILO – Sectoral Activities Programme, www.ilo.org/public/english/dialogue/sector/papers/services/comppol.pdf 194